1 Temmuz 2014

Kurt ile Turna

Bir kurt avladığı bir hayvanı afiyetle midesine indirmekteyken küçük bir kemik boğazında kaldı. Ne yapıp ettiyse kemiği yutamadı. İnanılmaz bir acı duymaya başladı ve ne yapacağını bilemeyerek inleye inleye aşağı yukarı koşmaya başladı. Baktı olacağı yok, bu durumdan kurtulmak için bir çare düşünmeye başladı. Ormana koşup tanıdığı tüm hayvanları kemiği çıkarmaları için ikna etmeye çalıştı. "Bu kemiği çıkarana bir ödül vereceğim," dedi. Nihayet turnayı ikna edebildi. Turna, yere uzanıp çenesini açabildiği kadar açmasını söyledi kurda. Kurt dediğini yapınca turna uzun boynunu onun boğazına soktu, gagasıyla kemiği yakalayıp çıkarmayı başardı. 
"Şimdi bir zahmet bana söz verdiğin ödülü verir misin?" dedi kurda.
Kurt dişlerini göstererek sırıttı. "Biraz kanaatkâr ol. Başını bir kurdun ağzına sokup sağ salim bir şekilde çıkardın, senin için bundan daha büyük ödül mü olur?"
Evet, kadirbilirlikle açgözlülük bir arada olmaz.
Aisopos (Ezop)

2 yorum:

  1. Noktadan sonra aklıma direk cumhurbaşkanlığı seçimi geldi nedense? Sonra düşündüm elle tutulur bir bağ da kuramadım. Ya saflığım üzerimde yada bu siyasi ortam beni çok gerdi olup olmadık yerde beynimi meşgul ediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İlkİnsan, hoş geldin. Doğrudan belirli bir olayla ilgili değil. Ama adı üstünde, Ezop masalı, pek çok şeyi çağrıştırabilir. Nitekim ben de okuduğumda bana bir şeyler çağrıştırdı, çevirip yayımlayayım dedim.

      Gündemle çok uğraştı mı insan sağlıksızlaşır. İyisi mi hiç bulaşmamak. Ne gerek var?

      Yine bekleriz. Selamlar.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git