29 Aralık 2020

Noel

"Noel" kelimesi no-el'den gelmektedir. No el, yani el yok. Rivayete göre dört arkadaş oturmuş, eşli okey oynuyorlarmış. Bunlardan ikisi, rakipleri anlamasın diye güya İngilizce işaretleşiyorlarmış. Bir ara biri arkadaşına "elin nasıl" anlamında kaş göz yapmış, o da "no el" demiş, yani elimde bir şey yok. Ne dedin, diye sormuş rakiplerden biri. Bu da, anlamasınlar diye, hiç demiş, arkadaşım bugün ayın kaçı diye sordu, ben de cevap verdim. O gün de 25 aralıkmış. Rakipler bütün elleri alarak kazanmışlar oyunu ve bunu kutlamışlar. O güne de sevinçten "no el" adını vermişler. Ve bu böyle sürüp gitmiş. Yaa.

2 yorum:

  1. Bir gün arkadaşlarım telefon markası öneriyordu bana. O vakitler "Motorola" kullanıyordum. Bu markaya alıştığımı, yenisini alırsam yine bundan alabileceğimi söylediğimde arkadaşın cevabı: "Bak adı üstünde Motor-ola. Daha motor olmamış." 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika. Ben de yapıyorum böyle kelime oyunlu espriler. 😹
      Selamlar...

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git