Köyde yağmur duasına çıkılacakmış. İmam herkesi caminin önünde bekliyormuş. Bakmış ki köylüler toplanmış geliyorlar, "Hani, şemsiyeleriniz nerede?" diye sormuş. "Ama..." diye başlamış köylüler, gerisini getirememişler. "Eğer," diye sürdürmüş imam, "yağmurun yağacağına inansaydınız yanınızda şemsiyenizi getirirdiniz. İnanmadığınız şey için dua etseniz ne, etmeseniz ne." Duayı iptal etmiş, hepsini geri göndermiş.
Bir şeye inanırsanız o şey sizi hayata bağlar. Bir şeye daha çok inanırsanız, o şey sizi hayata daha çok bağlar. Hayata bağlandığınız vakit de sürekli olarak bir şeyler yapmanız, yani çabalamanız gerektiğini fark edersiniz. Çabaladığınız zamansa her şeyin sizin için olumlu gittiğini, her istediğinizin yerine geldiğini görürsünüz. Dışarıdan bakanlarsa sizin için "Ne şanslı biri" der.
İşin aslına bakarsanız, şans diye bir şey yoktur. Her şey insanın dünyaya bakışınızda saklıdır.
