28 Ağustos 2016

Nerede bu hayatın anlamı?

Herkes büyük bir ciddiyet ve kendini kaptırmışlıkla hayatın anlamını arıyordu. Hayatın anlamıysa samanlıktaki çuvallardan birinin üzerine gönlünce yayılmış, kendisini arayanlara bakıp alaylı alaylı gülümsüyordu. Bir yandan da demin ağaçtan kopardığı sulu kırmızı elmayı iştahla yiyordu. Yanına bir arkadaşı geldi. O da çuvalların üzerine çıkıp birine yayıldı. “Neye gülüyorsun öyle, gene neler geçiyor aklından bakalım?” diye sordu. Cevap verdi hayatın anlamı: “Baksana şu insanlara, öteden beri beni arayıp duruyorlar.” Meraklanarak, “Bunda ne var ki?” diye sordu arkadaşı. “Ne yok ki,” dedi hayatın anlamı, “önümden geçip geçip gidiyorlar, beni görüyorlar da, fakat birinden birinin aklına aradıklarının ben olduğum gelmiyor.” Arkadaşı sürdürdü: “Doğrusunu istersen epey eğlenceli bir hal. Senin yerinde ben olsam gülümsemekle kalmaz kahkahalar atardım.” Bunun üzerine, “Sen hiç tasalanma, ben daha iyisini yapıyorum,” dedi hayatın anlamı. Arkadaşı da, “Neymiş ki o?” diye sordu. Yanıtı düşündürücüydü: “Onlar beni, hayatın anlamını ararken ben de her birine dilediğimce anlamlar yüklüyorum.”

12 yorum:

  1. Hep uzaklarda sanırız mutluluğundan hayatın anlamına. Aslında miyopluk sırf miyoplara özgü değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Acemi Demirci. Ben de bir miyopum. :) Selamlar...

      Sil
  2. Mutlulukla ilgili de bir hikaye vardı.Bulamasınlar dile içlerine sakladım diyordu mutluluk :) Bu da güzelmiş :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Daha Mutlu Yaşam. Sizde muhtemelen mutlulukla ilgili çok fazla hikâye vardır. :)
      Ben teşekkür ederim, selamlar...

      Sil
  3. Düşündürücü, kaleminize sağlık özgün bir tarzınız var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Gizli Özne. Teşekkür ederim, gene bekleriz.
      Selamlar...

      Sil
  4. Bulduğum gün misyonumun biteceğini düşündüğüm iki sorudan biri bu... Bir diğeri de, "Ben kimim..." Sanırım hayat bu sorgulamalarla geçiyor. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Artemis. O zaman cevapları olabildiğince geç bulmanı dileyelim. :)
      Teşekkür ederim, selamlar...

      Sil
  5. Hayat boş bir sayfadır herkes kendi anlamını yükler usta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hüseyin Bey, ne mutlu size ki hayatın anlamını bulmuşsunuz. Darısı bizim başımıza. :)
      Selamlar...

      Sil
  6. Belki de aynı sorunun cevabını arayan diğerleriyle tanışabilmektir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz Aytül Hanım. Kim önce bulursa haber versin o zaman. :)
      Selamlar...

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git