19 Haziran 2013

Kediler Neden 9 Canlıdır?

© Copyright
Pek çok şeyin aslı astarı bilinmediği için saçma sapan anlamlar yükleniyor zaman içinde. Kedilerin dokuz canlı olduğu efsanesi de böyle bir şey. Ben de sanıyordum ki mitolojide, kutsal kitaplarda falan böyle dokuz canlı, "ölüp ölüp ölmeyen" bir kedi var, o yüzden böyle söyleniyor. Meğer işin aslı bambaşkaymış.   

Semih Gümüş'ün Yazarın Yalnızlık Burcu'ndaki "Hayvana Hayvan Demeyen Edebiyat" başlıklı denemesinden öğrendim: "J. M. Masson, Kedilerin Dokuz Duygusal Canı'nda kedilerin dokuz temel duyguyu yaşadıklarını belirtiyor: narsisizm, sevgi, tatmin, bağlılık, kıskançlık, korku, öfke, merak, oyunculuk." Yalnızca bunlar da değil, kedilerde ayrıca "üzüntü, sevecenlik, merhamet, hayal kırıklığı, geçmişe özlem, sıkıntı, utanç, kayıtsızlık, yoğun dikkat ve düşünce, kızgınlık, şaşkınlık ve kendinden hoşnut olma duyguları" da varmış. 

Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum, nankörlük yok. Neden olsun ki? Kediler nankör değiller. Kendimi bildim bileli kedimiz vardır, şimdiye dek kaç kedi bizimle yaşadı onu da bilmiyorum, şimdi de yaşlı Ramazan var, birinden birinin nankörlüğüne rastlamadım. Kedilerin nankör olduğu hakiki bir yalandan başka bir şey değil. En az köpekler kadar sadıklar insanlara. Keşke birlikte yaşayan tüm insanlar da kedi ve köpeklerin yarısı kadar olsun birbirlerine bağlı olabilselerdi.

2 yorum:

  1. Sanırım kedilerin 9 canlı olması deyişi, dört ayak üstüne düşmeleriyle bağlantılı olabilir... beni en çok şaşırtan "geçmişe özlem" duyguları oldu, ne kadar hoş:) bu bilgilendirici yazınız için teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Eren, hoş geldin. Ben teşekkür ederim. Geçmişe özlem duymaları hakkında bir zamanlar ev halkı olarak konuşmuştuk. Kedilerin ölen sahiplerini çok özlediklerini, hatta, sahipleri öldükten sonra kahırlarından öldüklerini de bir yerde okumuştum. Ayrıca, kediler, bir evde kendilerini en çok seven kişileri de ayırt edebiliyorlar. Kısacası, öbür ev hayvanlarından çok farklılar.

      Bir de, ben her hayvanın evde beslenmesine karşıyım. Misal, kuşları, balıkları evde beslemek kadar vahşice bir şey olamaz. Hatta köpekleri bile. Çünkü her hayvanın doğal yaşam alanı vardır, siz onları doğal ortamlarından kopardınız mı, bir anlamda yaşamlarına kastediyorsunuz demektir. Bir insanın hapse girmesi neyse, bir kuşun, kafessiz olsa bile evde beslenmesi aynı şeydir. İşte, tam burada işin içine kedi giriyor. Kedi, belki de kendi isteğiyle insanlar arasında yaşayan tek hayvandır. O halde, evde bir hayvan beslenecekse, bu, mutlaka kedi olmalıdır.

      Yine bekleriz, sağlıkla kal.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git