4 Ağustos 2018

Bu zemâne beglerinün cümle etvârın sikeyim

Görmedüm mihrin baka gördüm fenâ dârın sikeyim
Bu fenânun bî-mürüvvet mîr ü serdârın sikeyim

Çârsû-yı dehr içinde dâyımâ sûret sûret
Ehl-i ma’nâ ile itdükleri bâzârın sikeyim

Atlas-ı çarhun kabâyam aldanursam rengine
Bana şâlüm yeg durur anun iç astârın sikeyim

Kala ben bîmârunuz bu gûşe-i iflâsda
Vaz geldüm bunlarun itdügi tîmârın sikeyim

Şimdiki begler mürüvvetden dem urup her nefes
Ehl-i dil ‘âriflere itdügi ikrârın sikeyim

Bî-vefâdur kahbe dünyâ gibi bunlar bunlara
Kulluk eyleyen gidilerün perestârın sikeyim

Ehl-i ‘irfâna kuru tahsîndür ihsânları
Bu zemâne beglerinün cümle etvârın sikeyim

Zerre denlü yok durur mihr ü vefâ didükleri
Bu ‘avâmun hâsılı ey Hayretî varın sikeyim

Hayretî


4 yorum:

  1. Sözlüksüz baya' bir çözdüm. Yeterli oldu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Dîvan şiiri ama o kadar ağdalı değil, yerine göre duru bir dil bile sayılabilir.
      Kaç yüz yıl önce söylenen sözlerin bugünkü topluma, durumumuza cuk oturuyor olması... Pes doğrusu. Ondan ötürü çok seviyorum böyle şiirleri. "Bu zemâne begleri" dediği, sanki "bu" zamanın beyleri.
      Selamlar Narda.

      Sil
  2. Yeni cözdüm ben olayı, gerci geç aydığımı da biliyorum, bu topraklarin zihniyeti böyleymiş yuzyıllardır. Zihniyet degismeyince osmanli olmus tc olmus ak olmus kara olmus... Bir sey degismiyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerde ben geçmişe bakıp avutmaya çalışıyorum kendimi. Yalnız bizim zamanımız değilmiş böylesine namert olan, geçmişte de insanlar çekmiş en az bizim kadar. Ne yapak...
      Sevgiler...

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git