22 Mart 2019

Bilmiyorum

Mesele tam olarak şu: Ne ettiğimi bilmiyorum.

Bir ağaç nasıl rüzgâra karşı koyamaz, onun şiddetince o yana bu yana sallanır durur, ben de hayata karşı sallanıp duruyorum öylece. Biliyorum, hep söylediğin gibi gene keyfimin yerinde, havamın da hoş olduğunu, hayatımı yaşadığımı, mutlu olduğumu söyleyeceksin. Dışarıdan bir gözle hiç de öyle savrulup duruyor gibi görünmediğimi iddia edeceksin. Bak, ağaç gibi diyorum, anlıyor musun? Sen rüzgârda sallanan bir ağaca bakınca ne görüyorsun? Doğanın muhteşem bir görüntüsünü, değil mi? Bir mucizesini. Hiçbir insan yapımı aletin çıkaramayacağı mükemmellikte bir uğultuyu. Bir ahengi. Halbuki (evet, bir ağacın ağaç olmaktan yana şikâyet edeceği düşünülmez fakat) bütün bir ömrünü tekdüze bir biçimde yaşayıp tüketmek ne demektir! Bu.

5 yorum:

  1. Hayatın bazı dönemlerinde tekdüze gidiş biraz zorunluluk oluyor. Tekdüze dışılık nedir bir de o var. Bohemlik değil sanırım. Hafta içi zaten mecburen tekdüze çalışanlar için. Hafta sonu hobiler, gezmeler ile olmalı iken bazen şartlar belirleyici oluyor. Sanırım tekdüzelik biraz da hayatın kendisi :)
    Savundum sanmayın tekdüze kavramını; ama iş hayatına bakın bir.
    Başlıbaşına tekdüzelik abidesi.

    YanıtlaSil
  2. Tekdüze bir ömür benim için de korkutucu.Her daim yenilenme devinim yoksa içten içe bir çürüme başlıyor :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bir ağaca baktığımda; saydıklarının dışında, bir tek kökü bile toprağa tutunduğu müddetçe yeşil bir güzelliğe erişme ihtimali görüyorum her zaman.
    Diğer yandan; tek düzeliğin ağaçla özdeşleştirilmesini pek doğru bulmam; nerden baksan oturduğu yerden kuşlara yuva, kedilere oyun parkı, karıncalara kordon boyu olup üstüne binlerce yaprak, meyve, kök ve dahası yakındakine uzağındakine oksijen dağıtan hani koca bir mahalle olan bir canlıdan bahsediyoruz Naçizane.
    Aze.

    YanıtlaSil
  4. Acemi Demirci, Camgüzeli ve Aze,
    Sizden özür dilerim, bir yıl olmuş siz bu yorumları yapalı ama ben nasıl olmuşsa olmuş gözden kaçırmış, cevap verememişim. Alınmayın lütfen. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özürlük bir durum yok canım:) nazik dönüşün için de teşeklür ederim.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git