25 Mart 2019

Duvarsız Bir Merdiven

Rüyasında Grigorya ölmek üzere olan yaşlı bir adamın sihirli merdiveni pazara getirip bedavaya satışa çıkardığını görmüş. Sihirli merdivenin ününü duymayan yokmuş. Bu merdiven efsunluymuş, bineni göklerdeki altın elma veren ağaca eriştiriyormuş. Gören duyan kim varsa merdiveni kapmak için sıraya girmiş haliyle. Herkes ölesiye bir merak içindeymiş. Öyle ya, bedavaya verilen merdivenin kime, nasıl, ne şartlarda verileceğini tekmili merak ediyormuş. Nihayet adam konuşmaya başlamış ve bir şart koşmuş. Meydandaki çeşmeden bir tas suyu doldurup hiç dökmeden kendisine getirecek ilk kişiye sihirli merdiveni vereceğini söylemiş. Gençten biri bunu duyar duymaz derhal koşup tasını doldurmuş ve hiç dökmeden getirip ona sunmuş. Adam da tası aldığı gibi tamamını içmiş. Merdiveni de sözünde durup gence vermiş. Vermiş vermesine de bu merdivenle göğe erişebilmesi için onu dayayacağı doğru duvarı bulması gerektiğini tembih etmiş ve ölmüş.
***
Grigorya uyandığında sihirli merdiveni alan gencin tam yetmiş yedi yıldır duvarı aradığını söylüyordu. Sonunu da olabildiğince merak ediyordu.

2 yorum:

  1. Ben geçenlerde yol kenarında bir adam gördüm. Tuhaf rengarenk bir merdivenin üzerine oturmuş, elma yiyordu. Şaşırdım sordum, ne güzel bir merdiven hem ne yapıyorsun burada böyle oturmuş dedim. Dedi ki; gökte aradığımı yerde buldum. Buraya elma ağacı dikmiştim, olmuşlar da onları yiyorum.
    Hayatta kal.

    YanıtlaSil
  2. Geçenlerde yolda bir adam gördüm; rengarenk, oldukça aşınmış görünen bir merdivenin üstüne oturmuş elma yiyordu. Etrafında bakınırken göz göze geldik, n'pıyorsunuz böyle yol kenarında dedim. Şu yaslandığım ağacı yıllar önce ben dikmiştim, elmaları olmuş geldim elma yiyorum dedi.

    YanıtlaSil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git