24 Ağustos 2021

Saz kırılacak

Eski işyerimden bir arkadaşı, işin oradaki ayağını yürütmek üzere İstanbul'dan İzmir'e göndermişler. Bu da toparlanmaya fırsat bulamadan, eşyalarımı arkamdan gönderin gelsin, diyerek alelacele gitmiş. Eşyalarını toplamışlar, üç koli tutmuş. Bir de sazı vardı arkadaşın, kolilerle sazı alıp kargo şubesine götürmüşler. Görevli tartmış, ölçüp biçmiş, 400 lira tutuyor ama siz 250 verin, demiş. Niye ki, diye soracak olmuşlar, adam da sürdürmüş: Saz büyük ihtimalle yolda kırılacak, o yüzden.

Sonra ne olmuş dersiniz? Saz sahiden de kırılmış. Üstelik de on gün sonra arkadaşı geri çağırmışlar, bütün o eşyalarla birlikte ama bu sefer sazsız dönüp gelmiş. Gülünecek şey değil ama duyunca bir gülmedir aldı beni. Şimdi yazarken de gülüyorum. Ve bu meselede beni böyle güldüren nedir, hâlâ çıkarabilmiş değilim.

10 yorum:

  1. Aziz Nesil fıkraları gibi oluşu bence.. Bile bile aptallık içermesi, madem kırılacak neden yollamışlar kötü niyet değilse aptallık!
    Saza üzüldüm umarım duygusal ya da maddi değeri çok fazla değildir insan çaldığı müzik aletine bağlanıyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba C,
      Sahi, Aziz Nesin böyle bir anekdotla ne güzel bir hikâye yazardı.
      *
      Kargocularla ettiğim kavgaların, onlara ettiğim küfürlerin sayısını kendim bile bilmiyorum. Özellikle son üç-dört yıldır ciddi bir sorun haline geldiğini gözlemliyorum. Bu tabii sadece onların sorunu değil, toplumda genel bir ahlak yoksunluğu kendini çok açıkça gösteriyor. Bakalım gidişat nereye varacak.

      Sağlıkla kal...

      Sil
  2. Kargo şirketleri salgın döneminde büyük paralar kazandılar. Güçlendikçe de arsızlaştılar. Bileşik kaplar deneyindeki gibi. Kabın şekli ister üçgen, ister silindir, ister kare vs olsun, yukarıdan bırakılan sıvı hepsinde aynı seviyede. Birçok kurum böyle...İlginç ve iyi bir yazı. başlığı da öyle. Kargocuların da sazının kırılmasını bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ali Zafer hocam,
      Çok haklısınız, arsızlık artık gizlenemeyecek düzeyde, mızrak çuvala sığmıyor. Esnaf ahlakı neredeyse tarih olacak. Gelecek hiç umut vermiyor ama enseyi karartmamaktan, düzelmeyi ummaktan da vazgeçmiyoruz.
      *
      Teşekkür ederim, sağlıkla kalın...

      Sil
  3. Merhabalar.
    İşte kargo şirketinin bu uygulaması, gelişmişliğimizin bir göstergesidir. İşte biz bu kadarız. Bu bizim içinde yaşadığımız durumun bir gelişmişlik göstergesidir. Bazen ağlanacak halimize güler, bazen de gülünecek halimize ağlarız. Tezatlar ülkesinin sabırlı ve metanetli bireyleriyiz. Aksi halde, yaşamak ne mümkün bu ülkede.

    Bu ne demek biliyor musunuz? Milletimiz ülkemizde tesadüfen yaşıyor. Gerçekten tesadüfen. Ya bir maganda kurşununa, ya da aşırı alkolden direksiyon hakimiyetini kaybeden bir sürücünün durağa dalmasına kurban gidebiliriz. Bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz. Ama bu kadarı yeterli bence. İşte burası bizim memleketimiz ve işte bu bizim kaderimiz.
    Konu gerçekten çok ilginçti. Paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Recep hocam,
      Evet, maalesef toplumun içinde bulunduğu durumun küçük bir ayrıntısı olarak kalıyor kargo şirketlerinin durumu. Daha kimler, neler yok ki. Taksiciler, dolmuşçular, şunlar bunlar... Esasında bir meslek adı anmaya da lüzum yok, çünkü yozlaşma mesleki değil, toplumsal.
      Geleceğe yönelik umut beslemekten ve çocuklar başta olmak üzere insanlara doğruyu ve yanlışı anlatmaktan başka şimdilik elimizden bir şey gelmiyor.

      Ben saygılar sunarım. Sağlıkla kalınız...

      Sil
  4. Merhabalar.
    Bir çalgı olan bağlamanın bir yerden bir yere kargo nakil ücreti 400.TL. ama, siz 250 TL. verin! Neden? "Çünkü saz kırılacak da onda"n!..
    Ben daha böyle bir ücretlendirme ne duydum, ne gördüm, ne de şahit oldum. Emin olun o saz yolda kırılmadan ben o sazı o pazarlığı yapan görevlinin kafasında parçalardım. Hala garibime gidiyor. Daha önce de bu paylaşıma uğramış ve yorum yazmıştım. Ama şöyle bir blogları dolaşırken tekrar karşılaşınca bir iki kelam daha laf edemeden duramadım. Sürç-ü lisan ettimse affola. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba hocam.
      Kargo işletmeciliği toplumun genel durumunu olabildiğince açık gösteriyor. Durum vahim. Fiyatlar uçuk kaçık. Bir bardak çay on liraya satılıyor ve bu normal karşılanıyor, asıl vahamet de bu. Durumun bir an önce değişmesini dilemekten başka ne yapabiliriz, bilmiyorum.
      Saygılarımla...

      Sil
  5. Kargoya saz verilir mi? Ne kadar berkitilse de paket o sekilde bir aletin atma tutmalara dayanamayacagi belli.Adam uyarmis aslinda fiyati soyleme sirasinda.
    Da, sizin de arkadasiniza gareziniz mi varmis acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Bilakis, severdim o arkadaşı. Esasında bir ast-üst ilişkimiz de vardı, eski işime başladıktan sonra aldığım ilk elemanlardan biriydi.
      Sevgiler.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git