21 Temmuz 2013

Annabel Lee

Seneler, seneler evveldi;
Bir deniz ülkesinde
Yaşayan bir kız vardı, bileceksiniz
İsmi Annabel Lee;
Hiçbir şey düşünmezdi sevilmekten
Sevmekten başka beni.

O çocuk ben çocuk, memleketimiz

O deniz ülkesiydi,
Sevdalı değil karasevdalıydık
Ben ve Annabel Lee;
Göklerde uçan melekler bile
Kıskanırdı bizi.

Bir gün işte bu yüzden göze geldi,

O deniz ülkesinde,
Üşüdü rüzgarından bir bulutun
Güzelim Annabel Lee;
Götürdüler el üstünde
Koyup gittiler beni,
Mezarı ordadır şimdi,
O deniz ülkesinde.

Biz daha bahtiyardık meleklerden

Onlar kıskandı bizi
Evet!– bu yüzden (şahidimdir herkes
Ve o deniz ülkesi)
Bir gece bulutun rüzgarından
Üşüdü gitti Annabel Lee.

Sevdadan yana, kim olursa olsun,

Yaşça başça ileri
Geçemezlerdi bizi;
Ne yedi kat gökteki melekler,
Ne deniz dibi cinleri,
Hiçbiri ayıramaz beni senden
Güzelim Annabel Lee.

Ay gelip ışır hayalin eşirir

Güzelim Annabel Lee;
Bu yıldızlar gözlerin gibi parlar
Güzelim Annabel Lee;
Orda gecelerim, uzanır beklerim
Sevgilim, sevgilim, hayatım, gelinim
O azgın sahildeki,
Yattığın yerde seni. 

Edgar Allan Poe
(Buradan aldım, altında çevirmen adı yazmıyordu.)

Meraklısına Not: Annabel Lee, Amerika'nın en ünlü şairlerinden Poe'nun en ünlü şiirlerinden biridir. Annabel Lee yalnızca şiirin bir kahramanı değil, Poe'nun gerçek sevgilisidir ve şiirden de anlaşılacağı gibi, genç yaşta ölmüştür. Bu şiir, aynı zamanda dünyanın ünlü aşk şiirlerinden biridir.

4 yorum:

  1. Poe'nun en popüler ve benim de favorim olan iki şiirinden biri. Diğeri Kuzgun. Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam kusyuvam, al benden de o kadar. Kuzgun'u da yayımlamıştım daha önce.

      Sevgiler.

      Sil
  2. "Koyup gittiler beni.."
    ilk kez okudum çok iyidi.

    YanıtlaSil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git