24 Ocak 2013

2012'nin Dökümü - Neler Okudum

2012 de bir hışımla geldi geçti. Bakalım neler okumuşum, deyip kitaplığıma baktım. Ha bire kitap alıyorum da, aldığım hızla okumak mümkün olmuyor tabii. İyi bir kitabevine girmeye göreyim bir kitap almadan çıkamıyorum. Dünyada okunacak o kadar çok kitap var ki, ömrünü ayırsan bu iş için, yetiremezsin, o derece. Yapacak bir şey yok, neylersin.

Sayıp döktüm, geçip giden yılda şunları okumuşum. Okuduğum sıraya göre listeledim.


2012'de okuduklarım:
Güneş Ülkesi - Thoma Campanella
Drakula ya da Kazıklı Voyvoda - Radu. R. Florescu, R. T. McNally
Ayrı Yol - André Gide
Romeo ve Juliet - Shakespeare
Uç Minik Serçem - Necati Cumalı
Ozonu Turnalar mı Deldi Gagalarıyla - İlhan Yüce
Pamuk Ülkelerine Yolculuk - Erik Orsenna
[Cami] / {Cami} - İsmail Pelit
Enis Batur'u Öldürmek - İsmail Pelit
Musiki Bu - İsmail Pelit
Yabancı - Albert Camus
Sultan Selahaddin el Kürdi - Reha Çamuroğlu
Çocuk Kalbi - Edmondo de Amicis
Küçük Prens - Antoine de St. Exupery
Kitaplardan Korkan Çocuk - Susanna Tamaro
Od - İskender Pala
2027 Yılının Anıları - Çetin Altan
Hey Gâvur Anlatsana - Can Nuroğlu
Bütün Hikâyeleri 1 - Ömer Seyfettin
Makiler - Sunay Akın
Adamı Zorla Deli Ederler - Aziz Nesin
Gerçeğin Masalı - Aziz Nesin
Benim Bütün Ördeklerim - Christian Duda
Seçme Hikâyeler - Sait Faik
Dilin Gücü - Nermi Uygur

Belli bir kısmını/parçasını okuduklarım
Hayali Diller - Marina Yaguello
Türk Sinema Tarihi - Giovanni Scognamillo
Filozof ve Yoksulları - Jacques Ranciere
Politika Sanatı - Gaston Bouthoul
Büyük Dünya Seyahatnamesi - İbn-i Battuta
Türk İktisat - İsmail Pelit
Saatleri Ayarlama Enstitüsü - Tanpınar
Böyle Bir Sevmek - Attilâ İlhan
Okumak, Yazmak ve Yaşamak Üzerine - Schopenhauer

Okuyup da bitiremediklerim
İstanbul Hatırası - Ahmet Ümit
İsim Şehir Bitki - Yılmaz Özdil
Kül ve Yel - Müge İplikçi
Çocukluğum - Gorki

Kürtçe okuduklarım
Dîwana Feqiyê Teyran (Fakih Tayran Divanı)
Mewlûd (Mevlid) - Melayê Bateyî
Memê Alan - E. Rehmî Hekarî
Meseleya Wijdanê (Vicdan Meselesi) - A. Muxtar Caf
Gulê - Nûredîn Zaza
Birîna Reş (Kara Yara) - Musa Anter
Gotibûn ku... (Demişlerdi ki...) - Malmîsanij
Kenê Parsek (Dilencinin Gülüşü) - Hesen Qizilcî
Hesenê Bazirgan, Ji Çîrokên Hezar û Şevekê (Tüccar Hasan, Binbir Gece Masalları'ndan)
Bostan û Gulistan - Sadîyê Şîrazî
Çîrokên ji Mesnewîyê (Mesnevi'den Hikâyeler)

İngilizce okuduklarım
Kaleidoscope - Michael Swan
The Old Man and the Sea (Yaşlı Adam ve Deniz) - Hemingway

2 yorum:

  1. Ben bugüne kadar kitap okumamışım hiç. Okuduklarım ıvır zıvır şeylermiş. Ne kadar yararlı kitaplar okuyorsunuz böyle... Roman, Politika, Felsefe, Kürtçe, İngilizce... Bölümüm Felsefe olmasına rağmen Felsefe kitapları okumadım bile şimdiye kadar. Okuyacağım diyorum, romanlara dalıyorum, onları bırakıyorum. Sadece ders kitaplarıyla da sınırlı kalırsa olmaz tabi ki. Verim almak gerek... Çik-lit'lere sardım. Aslında öğretici yanları yok ama bu aralar gülme ihtiyacı hissettiğimden olsa gerek, sürekli onları okuyorum. Ama imrendim doğrusu size. İyi bir okur olmak, her kitabı okumak böyle bir şey olsa gerek...

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldin Merhaba Ömrüm. Bana kalırsa canını sıkmaya değmez. "Yararlı kitap" kişiden kişiye değişir. Klasikler gibi, bugün yararı tartışılamayacak kitaplar dışında, bir kitabın yararlı, hele de zararlı olduğuna kim karar verebilir ki? Ama yine de sen okuduklarının ıvır zıvır şeyler olduğunu düşünüyorsun madem, ben de sana kendin yararlı bulduğun kitapları okumanı tavsiye ederim. Ama ondan önce, neyi seviyorsan onu oku, derim.

    Felsefe okuyormuşsun. Ben de çok istemiştim ama maalesef olmadı. Felsefe klasiklerini okuyabilirsin örneğin. Felsefenin hangi dallarına ilgi duyuyorsun bilmiyorum ama bence Platon, Aristoteles deyip Ortaçağ'a kadar felsefe klasiklerini okumalısın.

    Tekrar beklerim, sağlıkla kal.

    YanıtlaSil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git