27 Şubat 2016

Benim gerçek adım Abdürrezzak Çaysever

Ben Abdürrezzak Çaysever. Yıllardır burada adımın Harun olduğunu söyleyerek insanları kandırıp duruyorum. Ara ara bunu niçin yaptığımı kendime sorduğum oldu. Ama eli ayağı düzgün bir yanıt bulduğumu söyleyemem. Bulmuş olsam bile şimdi aklımda değil. Bundan ötürü, şimdilik ne kendime ne de başkasına verecek yanıtım var. Bu yalanın hoş görüleceğini umarım. Herkes yapar bunu, ne var. Yalan söylemek de dünya kurulduğu günden beri kültürü şekillendiren temel unsurlardan biri neticede. Bakın mesela, adamın biri gelir başka bir adamın derisini haşlayıp ayıklar. Sirkeyle tuza bandırıp azıcık da sarmısakla canlı canlı turşusunu kurar, göle bandırır. Çok sevdiğim bir filmde geçiyor bu yalan. Aslında böyle bir şeyin olduğu yok, ünlü bir yalancının söylediği yalanlardan yalnızca biri. Evet, uygarlık tarihi de yalanlar üzerine kurulu. Benim saf niyetle söylediğim bir yalancığın sözü bile edilmemeli. Hem sonra, beyaz yalan dedikleri bir şey var. Gene de, bunun tam tersini düşündüğüm, ne gereği vardı bu yalanı bunca zaman sürdürmenin, diye söylendiğim de olmuştur. Değil mi ya, beyazı siyahı yok bunun, yalan yalandır. Neyse ki artık buna bir son veriyorum işte. Bu yalanı bugün bitiriyorum. Adım Abdürrezzak Çaysever. Beynelmilel ortamlarda Abdel Razzagh diye yazıyorum. Maksat telaffuzda konsensüs sağlansın. Buna rağmen adımı doğru dürüst söyleyemeyenler çıkıyor. Örneğin geçen yıl El Salvadorlu bir arkadaşım vardı, bana Abdala-raza diye hitap ediyordu. Çok gülüyordum. Her neyse, sözü fazla uzatmak istemiyorum. Kusura bakmayasınız sevgili takipçilerim, sizi de bunca zaman kandırdım. Fakat, zararın neresinden dönülse kârdır, demişler. Ben Abdürrezzak Çaysever. Hemen her gün dışarı çıkarım. Çarşı pazar dolaşmışlığım çoktur. Oturmaktan eskisi kadar sıkıldığım söylenemez. Nadiren düğünlere giderim. Elma yediğime de bir hayli rastlanmıştır. Bunun yanında, atları çok severim. Önceki yaşamımın olup olmadığına emin olmamakla birlikte, sonraki yaşamımda at olma ihtimalimin yüksek olduğuna dair inancım da yüksektir. Sağlıkla kalınız.

Via

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git