20 Ağustos 2015

Eğitimin hali

Facebook arkadaşlarımdan biri paylaşmış bunu. Böyle şeyleri pek önemsemem ama bu kez dayanamadım.

Birkaç kez okudum, gene de ne demek istediğini tam olarak anlayamadım, en sonunda birazcık anlar gibi oldum o kadar.

Bunu yazan, bildiğim kadarıyla en az yirmi yıldır öğretmen. On yıl kadardır da üst makamlarda yöneticilik, müdürlük filan yapıyor. Tanışıklığımız da var, çok olmasa da konuşmuşluğumuz var.

Sadede geleyim... Yirmi yıllık eğitimcisi böyle yazıyorsa, fikirlerini böyle anlaşılmaz bir biçimde dile getiriyorsa, üstelik yazdığının neredeyse tamamı anlatım bozuklukları ve yazım hatalarıyla doluysa, bu eğitim çarkının öğrencisinin nasıl bir durumda olabileceğini varın düşünün yani.

10 yorum:

  1. Bir ülkeyi mahvetmek için eğitimden başlayacaksın.
    Truva atı gibi, içeriden mahvedeceksin.
    Tebrikler.
    Bunun eğittiği çocuktan kendisi olur, başkası olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Jardzy. Sana katılıyorum. Katılmamak elde mi?

      Sil
  2. Ögretmenim... öğrencilerimin bir kısmının (genellikle akademik başarısı zayıf öğrencilerin) ne yazdıklarını anlıyorum ne de konuştuklarını... Bazen espri yapıyorlar gülüyorlar inanın güldükleri şeylere hiç anlam veremiyorum...Facebook ta paylaştıkları da hakeza aynı...Kuşak farkı böyle birşeymiş diyorum... Bir öğretmenin ise bu şekilde anlaşılmaz yazısı ise sadece o an aklına geleni yazmış bi daha dönüp okumamış ihtimalini akla getiriyor çünkü ben de yazdıklarından pek birşey anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Metamorfoz. Anlaşılan o ki dönüp okumuş, çünkü orada "Edited" yazıyor dikkat ettiysen, yani yazı düzenlenmiş. Söylenecek pek de bir şey yok aslında.
      Selamlar...

      Sil
  3. 26 kişi beğenmiş demek ki anlamış! Biz kendimize yanalım:-) Ya da şakşakçıları kendinden beter!
    Nerden baksan tutarsızlık, nerden baksan ahmakça...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Aze. Türkiye'de şöyle de bir olgu var: Ne olduğuna bakmadan eli doğrudan beğen/like düğmesine giden sürüyle insan var piyasada. Bunu da işin içine katmak gerek. Yani orada 26 kişinin beğenmiş gözükmesi, bunların söyleneni anladığı anlamına gelmez. Durum bu. Güler misin ağlar mısın.

      Sil
  4. 16 yaşında ergen yazısı sanmıştım ama şaşırdım dersem yalan olur. Geçen eğitim döneminde öğretmenlere yönelik bir diksiyon kursuna gitmiştim. Bize bir anket uyguladılar. Bir öğretmenin cümlesi aynen yukarıdaki yazı gibi anlaşılmıyordu. Neyse ki sadece birininki anlaşılmıyordu.
    Hayatında toplasan 5 roman okumamış akademisyen arkadaşım var benim. ÖYP denilen saçma sistemle üniversitede hoca oldu adam. Ne biliyor da ne öğretecek onu bilemiyorum ama benimle "sarımsak" değil o "sarmısak" diye tartışmışlığı vardır. Adam daha sarımsak yazmayı bilmiyor üniversitede eğitimci ! Sonra da diyoruz ki "Bu ülkede bilim niçin ilerlemiyor?" Neden acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Fikriye. Ben de hiç şaşırmıyorum, şaşırmayı bırakalı çok oldu, çünkü o kadar çok örnek var ki. Adını yazmayı bilmez, sözü eskiden örnek filan vermek için kullanılırdı, şimdi o bile gerçek. O akademi meselelerine hiç girmek istemiyorum zaten, bildiğin rezalet.

      Sil
  5. Google çevirisi olmasın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google çevirisi bu kadar kötü değil bildiğim kadarıyla. :)

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git