13 Ağustos 2015

Eskiden Orta Doğu

Sabaha kadar açık, radyonun kısık sesle çalındığı bir kahvede nane likörü ya da çay içerek zaman öldürüyorum. Yetkililer, Müslümanlara belirli günlerde eti yasaklamaya cüret edemediler: onlara koyun eti her zaman serbestçe satılıyor. Böylece Hacıvassilis'te yemek yemediğim zaman, Arap Mahallesi'nde tıka basa ızgara ya da kebap yiyorum. Susam lapası ile kırmızıturp da ısmarlıyorum, ardından da baklava. Hesabı getirdiklerinde, şaşkınlıktan bağırmamak için kendimi zor tutuyorum: Hepsi bu mu? Çok önemsiz bir para, savaşta değilmişiz gibi! Kâr etme hırsı henüz onları sarmadı. Ne zaman bir Yahudi lokantasına gittiysem, dışarı midem boş çıktım, etin serbest olduğu günlerde bile.
Stratis Tsirkas, Kudüs (Başıboş Kentler 1).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git