9 Ağustos 2015

Bir film

Bir zamanlar bir film izlemiştim. Öyle herkesin izlediği bir film değil. İzleyen birine nadiren rastladığınız, rastlayınca şaşırdığınız, "Aa, sen de mi izledin o filmi, hiç beklemiyordum," dediğiniz filmlerden. İzleyeninin az olduğu, fakat her izleyenin de kesinkes çok sevdiği, hatta hayran olduğu filmlerden.

Bu filmin ilk sahnesinden son sahnesine dek katil aranır. İzleyici de filmin onuncu dakikasından itibaren katilin kim olduğu merakıyla yanıp tutuşur, yirminci dakikasından itibarense dayanamayarak katili tahmin etmeye çalışır. Katilin son sahneye kadar ortaya çıkmayacağını da elbette üzülerek bilir.

Gelgelelim, filmin aynı zamanda senaristi olan Yönetmen son sahneye öyle büyük, öyle kaliteli bir sürpriz koymuş ki izleyenin parmağını ısırmaması mümkün değil. Bu en son sahnede öğreniriz ki aslında ölen yok. Dolayısıyla katil de yok. Yani... Yönetmen'in yaptığı şey, insanın dikkatini başka yöne çekme ustalığı. Bugüne dek bu filmi izleyen tek bir insanın bile filmin herhangi bir yerinde, "Olur ki ortada bir cinayet filan olmasın?" dediğini kesinlikle sanmıyorum. Dedim ya, Yönetmen büyük bir ustalık örneği gösteriyor. İnsanlar merak denizinde yüze dursun film sürüp gidiyor.

İzleyip de şapka çıkardığım ender filmlerden biri. Adı "Bazılarımızın Hayatı".

9 yorum:

  1. Aklıma şunu getirdi: Bir gün bir arkadaşım bankadan neden ayrıldın dedi. Bu diğerlerinden farklı sanki ta m hakikati isteyen bir soruydu. Bir an durdum. Ona teknik bir cevap vermeliyim diye düşündüm. Mühendisti ve zeki biriydi.
    Bir an farkettim ki dedim, bankada çalışmak bana artık asla kazanamayacağım bir satranç gibi geldi.Ne yaparsan yap kaybediyorsun. Çünkü ortada bir şah yok!
    .
    Güzel anlatım.

    Sevgimle, hayatta kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle iyi bir anekdot. Ben olsam şimdiye çoktan yazmıştım bunu. Belki yazmışsındır gerçi, ben kaçırmış olabilirim. Hakikaten güzel! Ortada şahın olmadığı bir oyunda kazanmaya çalışmak... Nereden baksan enteresan.

      Sevgiler...

      Sil
    2. Yok, yazmadım. Başkası dese yazasın galiba, kendimin sözü olunca yazamıyorum. Senin anlatın üzerine aklıma geldi öyle.

      Sil
  2. İzleyelim bu filmi o zaman :D Gerçi katil aramayacağım sanırım ama olsun :D

    YanıtlaSil
  3. Filmi bulamıyorum desem :)) Orijinalliğini koruyup, Türkçe'yle tanışmadı mı yoksa :D Ya da sen de böyle bir film varmış gibi okuru ikna edip aaa böyle bir film yokmuş mu diyorsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenaycığım, ne söyleyeceğimi bilemedim vallahi. :) Ben okuru ikna etmenin peşinde değilim ama yani, nasıl desem, internete, film sitelerine ya da CD dükkânlarına filan bakma, yani daha başka yerlerde ara mesela. :)

      Sevgiler...

      Sil
    2. Ahahaha :D Tamam anladım.
      Bakış açısı bu galiba, dün gerçekten nette aradım bunu.
      Hoş bir deneyim oldu benim için :)

      Sil
    3. Belki günün birinde böyle bir film gerçekten çekilir. :)

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git