16 Ekim 2012

Şiir Nedir?

Sone 76

Niçin benim şiirim yeni süslerden yoksun,
Ne çeşnisi yeterli, ne de kıvraklığı var?
İsterim ki çağına sırt çevirmeyip bulsun
Taptaze söyleyişler, yepyeni anlatışlar.
Yazdıklarım benziyor birbirine tıpatıp, 
Bütün şiirlerimde niçin urbalar aynı?
Basmakalıp sözlerin beni ortaya atıp
Ele verir adımı, sanatımın aslını.
Şunu bil ki sevgilim ben hep seni söylerim:
Bir sensin, bir de sevgin kullandığım tek konu
Eskileri yeniler en üstün şiirlerim,
Önceden ne yazmışsam yine yazarım onu:
Nasıl ki güneş her gün hem eskidir hem yeni,
Sevgim de yeni baştan söyler her söyleneni.

Shakespeare

7 yorum:

  1. http://yazmasandagecer.blogspot.com/2012/10/baslangc.html

    Ben buradaki ritme bayıldım ya..

    Selamlar,

    YanıtlaSil
  2. Selam Angela, hoş geldin. Bayılınmacak gibi de değil hani, Shakespeare söz konusu olan. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Shakespeare de güzel de, ben eklediğim Piraye'nin şiirini kastetmiş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah, yanlış anlamışım. :)

      Sil
    2. Okumamıştım bunu, çok güzelmiş, iyi ki haberdar ettin. Tevfik Fikret'in Balıkçılar'ı geldi aklıma nedense.

      Sevgiler.

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git