14 Şubat 2014

Sevmek uzak. Deniz mavi. Yaşam bir öykü.

Bugün hem Dünya Öykü Günü hem de Sevgililer Günü,
uzaktan sevenlere gelsin.

Ben Çoban'dım. Şu Artos Dağı'nın eteklerini gezerdim her gün. Koyunlarımı otlatırdım. Karşıya, denize bakardım boyuna. Artos'un karşısında bir ada vardır, onun da bencileyin bir adı yoktur. Ada derler, yalnızca ada. Bir gün koyunları alıp aşağıya inmiştim, taa aşağıya, denizin kıyısına. İşte o gün, oracıkta anladım benim de bir kaderimin olduğunu. Tamara'yı gördüm orada. Âşık oldum, tutuldum, vuruldum... Yaşama sevinci doldu gönlüme. Tutuştum. Artos'un heybeti, Deniz'in mavisi...


Tamara’yı gördüğüm an değişti dünya. Yaşıyormuşum, anımsadım. Çobanlar da var’mış, anladım. Ben de âşık olabiliyormuşum, öğrendim. Hayatım iyiden iyiye değişti o günden sonra. Onunla yatıp onunla kalktım. Gözüm bir şey görmez oldu, koyunu, keçiyi ayırt edemez hale geldim, günüm gecem birbirine karıştı, oradan oraya savruldum. Koyunlar birer ikişer eksiliyormuş, kurt kapıp götürüyormuş da gözümün önünden, görmüyormuşum. Kendimi görüyor muydum? Varım yoğum Tamara olmuştu. Aşkı gözümü kör etmişti. Nihayet bir gün efendim geldi, koyunların sahibi. Saydı, sövdü, koymadı sayıp sövmeleri. Dövdü de beni, hiç alınmadım. Hiçbir etki kalmamıştı üstümde Tamara’nın aşkından başka. Efendim kovdu, hiç durmadım. Ayaklarım uçurdu beni, oraya, denizin kıyısına gittim. Arandım, ama yoktu, o dünyalar güzeli oralarda değildi. Yokluğu gönlümün ateşini alevlendirdi. Akşama kadar kaldım orada, hâlâ yoktu. Sabahladım, yine yoktu. Efendim geldi, beni alıp götürdü. Dayanamadım, ertesi gün kaçtım, yine gittim oraya. Orada, kıyıda geçirdim günümü gecemi. Sonunda bir gün dayanılmaz oldu bekleyişim, aklımı kaçırıyordum. Denize atlayıp boğulmayı tasarladım. İşte, tam o sırada kader güler yüzünü gösterdi, hayatımın en mutlu anlarından birini daha yaşadım, Tamara’yı ikinci kez gördüm, üstünde alacalı bulacalı fistanıyla bir masaldan çıkmış gibiydi. Anladım ki, dağların yeşilinden, denizin mavisinden başka renkler de varmış.


Naçizane, Ah Tamara! adlı öykümden.

2 yorum:

  1. Cümleler yalın ama bi o kadar da anlamlı. Gerçekten çok beğendim. Eline sağlık..

    YanıtlaSil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git