4 Eylül 2013

Merak Etmeden Yaşayabilenler

merak etmeden yaşayabilen insanlar görmüşsünüzdür, bu satırların yazarı da gördü o insanlardan, nasıl yaşayabildiklerine şaşırmadı, onların merak etmesini engelleyen onların apaçık kendilerine yabancı olmalarıydı: adamın teki boş vakitlerinde kitap okuduğunu söylemiş, bu satırların yazarı da "hangi yazarların hangi kitaplarını okursunuz" diye soruvermişti, adam hiç duraksamadan şu cevabı verdi: "benim pek boş vaktim olmaz, bilirsiniz hep meşgulüm, ama yıllar önce boş üç saatim her nasılsa oluvermişti hemen değerlendirmek istedim, kitap okumağa karar verdim, aradım baktım: evdeki tek kitap telefon/adres rehberi idi, açtım okumağa başladım, ne oldu biliyor musunuz yaşadığım şehirde "ziya saçması" adında sokak olduğunu gördüm, gözlerime inanamadım tabiî gittim belediyeye, canım sıkkın, hesap sordum, "böyle saçma sokak adı olur mu? bunun açıklamasını kim yapacaksa hemen yapsın!", bağırınca herkes dikkat kesildi, memurlardan teki belediye başkanını aramış, adam hemen geldi, "buyurun beyefendi, şikayetiniz nedir?", elimdeki telefon/adres rehberini açtım, işaretli satırı gösterdim belediye başkanına, okudu, "burada saçma olan ne anlayamadım, izah eder misiniz?", tabiî dayanamadım ben: "böyle sokak adı olur mu allah aşkına, okumadınız mı "ziya saçması sokak" yazıyor, adam elimden aldı rehberi, yeniden okudu işaretli yeri, ne dese beğenirsin: "yanlış okumuş olmalısınız, orada "ziya saçması" değil, "ziya şaşmazı sokak" yazıyor. baktım gerçekten öyle yazıyormuş yahu, başımı önüme eğdim, utancımdan yerin dibine girdim, çıktım dışarı, oturdum ağladım": mûsiki bu
İsmail Pelit, mûsiki bu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git