10 Aralık 2014

Osmanlıcayı kim öğretecek?

Bir-iki akademisyen dışında doğru dürüst Osmanlıca bilen kimse yok bu ülkede. Kıyısından köşesinden bilenler de alfabeydi, şuydu buydu onu biliyorlar sadece. Ki, onların da büyük bir bölümü Gülen cemaatinden gözlemlediğim kadarıyla. İktidarla cemaatin durumu malum.

Osmanlıca okullarda zorunlu ders olsun mu olmasın mı, gördüğünüz gibi birkaç gündür gündemimiz bu. Her şey bir yana, kim öğretecek Osmanlıcayı? 

Bir eğitim sistemi anca bu kadar pejmürde olur.

10 yorum:

  1. Son cümlenin doğruluğunu söylemek nasıl acı geliyor, bir eğitim sistemi anca bu kadar...

    YanıtlaSil
  2. Ben bu alanda KPSS puanımın çok düşük olacağını, hatta atamaların şartsız koşulsuz yapılacağını düşünerekten, hemen İlber Ortaylı' dan eğitim alıp kendime ayrı bir meslek edinmeye karar verdim. Bir o biliyor diye düşünüyorum şahsen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama İlber Ortaylı sabah akşam sana "Çok cahilsin" diye diye bir bakmışsın bildiklerini de unutmuşsun. :)

      Sil
  3. He, o da doğru, kesin unuturdum. Bence bir şeylerin artık bu eğitim ortamında şöyle olması da çok muhtemel; mesela herhangi bir dil öğretip, budur Osmanlıca demeleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh he:)ne kadar doğru tesbit!

      Sil
    2. Aze, keşke öyle bir şey olsa. :) İnsanların işine gerçekten yarayabilecek bir dil, mesela Fransızca, Rusça, Çince filan öğretilse... Fena mı olur.

      Sil
  4. Tarih bölümü mezunlari. Hayır sorun o değil de hadi öğrendik diyelim, geçerliliği olan bir dil mi, hayır. Ne yapacak millet osmanlıca bilip. Herkes arşivlere mi inecek, tarih profesörü mu olcaz milletcek. Bu ne saçma bir arzudur, anlamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kitapsız Kedi. Ben çok tarih bölümü mezunu tanıdım ama içlerinden Osmanlıca bilen birine rastlamadım. Alfabeyi bilmek dil bilmek anlamına gelmiyor ki.
      Geçerlilik konusunda sana katılıyorum. Çince öğret kardeşim, Rusça öğret, Fransızca öğret, değil mi? Allah sonumuzu hayrede...

      Sevgiler...

      Sil

Yorumunuzda bir web sayfasına bağlantı vermek istiyorsanız buraya bakabilirsiniz.

Yorumlarla ilgili notlar için buradaki sayfanın sonuna bakabilirsiniz.

Sayfa başına git